sâmbătă, 14 februarie 2015

Clatite cu hrisca



Daca data trecuta am prezentat o reteta pentru un mic dejun sarat, m-am gandit ca ar fi cazul sa va sugerez si ceva dulce pentru a va incepe ziua. Si clatitele mi s-au parut cea mai buna alegere. Dar ce fel de clatite sa fie? Retete cu ovaz am postat prea multe, aproape ca si eu m-am saturat de el. Asa ca era cazul sa trec la alt ceva. Si asa se face ca am ales hrisca. 
Despre hrisca se pot spune multe, dar eu ma rezum sa o laud pentru faptul ca nu contine gluten, si este bogata in magneziu, mangan, cupru, zinc, fier, dar si in vitaminele E, B1 si B2.

Ingrediente:
100 g (un pic mai putin de 1 cana) crupe de hrisca (sau faina de hrisca)
50 g (1/4 cana) fulgi de ovaz (sau faina de ovaz)
2 linguri zahar brut
2 linguri ulei
1 lingurita scortisoara
1/2 lingurita praf de copt
un praf de sare
250 ml (1 cana) de lapte la alegere, eu am folosit de caju

Preparare:



In cazul in care folositi crupe de hrisca si fulgi de ovaz, acestia trebuie dati printr-o rasnita pentru a obtine faina din aceste cereale. Odata faina rezultata, aceasta se combina cu zaharul, scortisoara, praful de copt, sare si uleiul. Se incorporeaza apoi treptat laptele pana se ajunge la consistenta dorita.


Din aluatul obtinut se pun cateva linguri in tigaie, in functie de cat de mare vreti sa fie clatitele, si se lasa pana pe suprafata lor apar bule mici. Atunci este momentul sa fie intoarse. Se mai lasa putin si pe aceasta parte, dupa care sunt gata! Vor rezulta in jur de 10 clatite, care vor satura cam 3 persoane.
Se servesc cu dulceata, miere, fructe, sau orice vreti voi. Eu am folosit nutella de casa si dulceata nefiarta de zmeura.


Informatii nutritionale pentru o clatita (in cazul in care rezulta 10):


Puncte forte:
- nu contin colesterol
- bogate in fibra
- sarace in grasimi saturate










generat folosind caloriecount.about.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu